Livet är som en flygande fjäder

Livet är som en flygande fjäder man vet aldrig vart den kommer att hamna.
Asso jag ville bara passa på att säga en sak, alla har säkert gjort nåt som gör så att de bli glada när de tänker på det t.ex. Hjälpt en hemlös med mat eller pengar. Man känner sig så hjälpsam då, men det ska du göra men en sak ska du veta att om du påminner personen om att du har hjälpt den varje dag då för du inga välsignelse även om personen är otacksam låt det bara vara så för det du gör för andra gör du egentligen för dig själv. Jag har också behövt hjälp nån gång och personen som hjälpte mig då slängde det i ansiktet på mig varje dag och jag tycker inte att det borde vara så där för du vet inte vad som kommer att hända imorn, för då kanske du behöver mig istället.
Och sen förra året när jag va i Kenya då åkte jag för att handla åt min älskade mormor, sen från affären då hade jag två tunga påsar i handen. Då ser jag en handikappad man som sitter där och tigger då la jag ner de påsarna jag hade och stoppade in handen i fickan min och tog ut all pengar jag hade och gav det till han, då alla vände sig mot mig och tror mig det kändes så jävla bra att gå därifrån sen. Men bara för jag hjälpte han behöver jag inte gå runt och skryta för jag känna inget på det.


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback